8 Temmuz 2007 Pazar

Özge Özçelikel


Boy: 1.81
Kilo:54
Beden:38
Ölçüler: 85 - 61- 91
Saç: Kahverengi
Ten: Kumral
Göz: Ela
Ayak: 40

Sizi biraz tanıyabilir miyiz?
1989 İzmir doğumluyum. Ailem de İzmirli. İzmir Anadolu Lisesi 2. sınıf öğrencisiyim.

Mankenliğe ne zaman ve nasıl başladınız?
Mankenliğe ailem ve arkadaşlarımın ısrarıyla, bundan 6 ay önce Neşe Erberk Ajans’ta başladım ve hala bu ajansa bağlı olarak çalışıyorum. Ajansta 1,5 ay yürüyüş dersi aldım. 2005 Miss Model Of Turkey Yarışması’na katıldım ve 4. oldum. Ayrıca aynı yarışmada Onur Air Güzeli seçildim.

Şu ana kadar ne gibi organizasyonlara katıldınız?
Neşe Erberk Ajans’a kayıt yaptırdıktan sonra yaşımın küçük ve mesleki tecrübemin az olması nedeniyle açıkçası çok fazla iş teklifi almayacağımı düşünmüyordum. Ancak düşündüğümün tersi bir durumla karşılaştım. Kayıt yaptırdıktan bir hafta sonra iş teklifi aldım. Şu ana kadar pek çok açılış ve defileye katıldım, tanıtım hostesliği yaptım. Örneğin, Kaya Prestige Otel’in Hoşgeldin Karşılaması, Ege TV’de suda doğum tanıtımı, Denizli’de bornoz tanıtımına katıldım. Defileye çıkmayı çok seviyorum ancak iç çamaşırı defilelerine katılmıyorum.

Mankenliğe başladığınızdan beri hayatınızda ne gibi değişiklikler oldu?
Mankenlik daha önceleri de hep yapmayı düşündüğüm bir işti. Mesleğe başladığımdan bu yana yoğun bir tempoya girdim ve hayatıma renk geldi. Daha sosyal bir insan oldum. Farklı insanlarla ve meslektaşlarımla tanışma imkanım oldu.

Mesleğiniz aile ya da arkadaş ilişkilerinizi nasıl etkiledi?
Ailem de dahil olmak üzeri çevremdeki hemen hemen herkes mankenlik yapmam konusunda ısrar ediyordu. Şu anda da “tam işini bulmuşsun” diyorlar. Ben de böyle hissediyorum. Yaşım çok küçük olabilir ama ben kendimi yaşıtlarımdan daha olgun görüyorum. Belki de bu nedenle arkadaşlarımın çoğu benden yaş olarak büyükler.

Mesleğe yeni adım atmış olsanız da tanınan biri olmanın olumlu ya da olumsuz yönleri sizce neler?
Bence tanınan biri olmak çok iyi bir şey. Ancak insanların sizi nasıl tanıdığı da çok önemli. Bu anlamda doğru işler ve doğru organizasyonlarda yer almak gerektiğine inanıyorum.

Geleceğe dair projeleriniz neler?
Lise öğrenimimi tamamlayana kadar mankenliğe İzmir’de devam edeceğim. Daha sonra ise İstanbul’a gitmeyi planlıyorum. Orada hem mankenliğe devam edip hem de tekstil mühendisliği üzerine öğrenim görmek istiyorum. Ancak şu anda düşündüğümde benim için mankenlik daha ağır basıyor. Best Model Of Turkey’e katılmak istiyorum.

Günümüzde pek çok manken, tiyatro ya da sinema oyunculuğu yapıyor, kaset çıkarıyor ya da çeşitli tv projelerinde yer alıyor. Sizin böyle bir düşünceniz var mı?
Bu yönde bir teklif gelirse değerlendirmeyi düşünürüm. Özellikle sinema ve dizi projelerinde yer almak isterim. Oyunculuk yapmak için eğitimin çok büyük bir önemi olduğun düşünüyorum. Ancak bence yetenek oyunculuğun olmazsa olmazı. Ben de bu tarz teklifler alırsam mutlaka eğitim almayı düşünüyorum.

Örnek aldığınız mankenler ve birlikte çalışmak istediğiniz modacılar kimler?
Mesleki anlamda Güzide Duran, Cansu Dere ve Yüksel Ak’ı çok beğeniyorum. Ünlü modacılarımız Cengiz Abazoğlu, Zeynep Acar ve Perihan Akı’yla birlikte çalışmayı çok isterim.

Türkiye’de mankenlik mesleğine karşı olumsuz bir bakış var. Sizce bunun nedeni nedir?
Bence mankenlik de bir sanat ancak Türkiye’de böyle değerlendirilmiyor. Üstelik mankenlik göründüğü kadar kolay bir meslek de değil. Türkiye’de toplumun mankenliğe karşı önyargılı davrandığını düşünüyorum. Ancak bunun en büyük nedeni de yine bazı meslektaşlarımızın, özellikle de popüler mankenlerin sürekli özel hayatlarıyla gündeme gelmeleri. Bence bunun yerine yaptıkları işler ve birikimleriyle adlarından söz ettirmeliler.

Sizce Türkiye’de mankenler yeterince para kazanabiliyor mu?
Meslekten elde edilen maddi imkanlar popülerliğe ya da iş temposuna göre değişiyor. Aranılan bir isimseniz ve haftada birkaç kez defileye çıkıyorsanız yeterli parayı kazanabilirsiniz. Ancak yine de ben Türkiye’de mankenlerin şu anda yeterli para kazandığını düşünmüyorum.

Mesleğiniz gereği sürekli bakımlı olmanız gerekiyor. Bundan sıkıldığınız zamanlar oluyor mu?
Bence bakımlı olmak çok güzel bir şey. Saçtan tırnağa kadar her türlü bakımın büyük bir önemi var. Çünkü insanların karşısına çıkıyoruz ve paspal görünmememiz gerekiyor.

Formunuzu nasıl koruyorsunuz?
Formumu korumak için özel bir çaba göstermiyorum. Çünkü ne kadar fazla yemek yesem de kilo almıyorum. Hiçbir zaman diyet yapmadım.

Boş vakitleriniz nasıl değerlendiriyorsunuz?
Spor yapıyorum. Özellikle basketbol oynamayı çok seviyorum. Daha önce İzmir Spor’da basketbol oynuyordum. Bunun yanı sıra gezmeyi, yeni yerler görmeyi çok seviyorum.